2010/11/04

[35] Syysmasennusta

PhotobucketHuoh, tää viikko on ollut yhtä tuskaa. Viime keskiviikon jälkeen, jolloin Fridalla oli rokotus, olen pitänyt vähän rennompaa meininkiä ja sunnuntain jälkeen kaikki on tuntunut menevän vain huonosti. Maanantaina en edes mennyt tallille ja tiistaina oli kengitys - joka onnekseni sujui ongelmitta. Eilinen oli kuitenkin poikkeus... Keli oli kaikista mahdollisista kauhein; tuuli ja satoi, eikä eteensä nähnyt metriäkään! Lopulta kun olin raahautunut bussipysäkiltä tallille olin litimärkä hiuksista varpaisiin. Myös Fridan karvapeite valui vettä. Tamma oli kyllä sisällä, mutta ulkona sillä ei ollut loimea (miksi?) ja nyt se seisoskeli litimärkänä likaisessa karsinassa. No, heitin sitten ponille viltin selkään ja aloin touhuilla kaikkea muuta, siinä välissä kun odotin kahden uuden yksityisen käyvän kentällä ratsastamassa. Onneksi pian toinen hevonen, Sasu ja sen omistaja tulivat takaisin ja pääsin juoksuttamaan Fridaa. Tamma oli ihan lukossa, se vain poukkoili pelokkaana liinassa. Frida todellakin pelkää pimeää! Sain sen kuitenkin loppujen lopuksi rauhoittumaan, vaikka se suurimman osan aikaa puskikin lapa edellä kaahaillen.

Keskiviikko todellakin oli sellainen päivä jolloin olisin voinut antaa Fridan takaisin. Liikutuksen jälkeen itse olin polvia myöten mudassa ja jäljellä oli vielä ponin sekä karsinan siivousta. Pestyäni suurimmat mudat Fridasta (lue: melkein koko ponin) ja siivottuani karsinan, olin lopulta valmis. Huhhuh! Keskiviikko oli ehkä kamalin päivä koko aikana mitä Frida minulla on ollut. Onneksi se päättyi kuitenkin ihan hyvin, vaikka huono mieli minulle jäikin.

Alkujaan minun ei sitten tänään pitänyt edes mennä tallille, mutta onneksi päätin kuitenkin mennä. Ilma ei nimittäin ollut läheskään niin kauhea, vaikka kenttä on edelleen kamalassa kunnossa ja ulkona on todella pimeää. Tänään Frida osottautui taas 'maailman kilteimmäksi' poniksi :D Minua oikein huvitti, aivan kuin se tietäisi etten jaksaisi jos se jatkaisi vielä samaa rataa ja ilma pysyisi kamalana. Juoksutus sujuikin tänään huomattavasti paremmin, vaikka minulla oli kiire. Alkuun ja loppuun juoksuttelin ilman sivuohjia rennosti, tai niin rennosti kun Frida vain pystyi olemaan ja välissä sitten lyhyt ravitreeni sivuohjien avustuksella. Pariin kertaan tamma säikähti kun kuului tavarajunan ääniä, eikä silloinkaan kun lähtenyt laukkaan pariksi askeleeksi. Jes, olen tyytyväinen (: Voi olla kuitenkin, etten huomennakaan vielä ratsasta - haluan ponin ensin hallintaan maastakäsin. No, tänään kuitenkin kaikki sujui hyvin ja päätin nyt ainakin vielä jonkin aikaa sinnitellä näitten ilmojen kanssa (: Toivottavasti tulisi pian lunta! ♥ Viikonloppuna tulee varmaan kuvia ja jotain parempaa materiaalia...

2 kommenttia:

  1. Anonyymi14/11/10

    Pikkasen on tammasta kasvanut hieno, tuttu poni sen varsa-ajoilta. Omistaako S yhä tamman?

    VastaaPoista
  2. (: On yhä Sannan omistuksessa, minulla vain ylläpidossa (ainakin toistaiseksi, toki ostan jos tulee mahdollisuus) kun ei Sannalla ole aikaa sitä hoitaa.

    VastaaPoista