2010/10/27

[32] Piikki ja metsämöngertelyä

Tänään oli ihana päivä! ♥ Sain ottaa koulusta koko päivän vapaata, koska Fridalla oli rokotus ja minun täytyi olla paikalla (: Niinpä suuntasin tieni kohti tallia kello 9:45 lähtevällä bussilla. Onneksi eläinlääkäri tuli myöhässä, koska myös minä olin myöhässä. Itse rokotuksessa ei kuitenkaan mennyt kuin pari minuuttia, kun mies tökkäisi piikin Fridan kaulaan tarhassa. Minä vain seisoin suu ammollani vieressä ja ihmettelin, että siinäkö se sitten oli! No toisaalta olin tyytyväinen, että rokotus ei kestänyt kauempaan, sillä minulla oli vielä vaikka mitä tekemättä. Aloittelin karsinan ja käytävän siivouksella, jonka jälkeen hain Fridan sisälle harjattavaksi. Tamma oli kamalan uninen ja haukotteli joka toisessa välissä :D Kun sitten olin puunaillut ponin puhtaaksi lähdimme ulos, ajattelin vain kierrellä tallin pihassa hetken, mutta lähdimmekin sitten katsomaan viereiseen metsään yhtä polkua. Polun piti olla vain 20m pitkä ja palata suoraan tallin pihalle, sitä minä en kuitenkaan löytänyt, joten lähdimme rämpimään iloisesti syvemmälle metsään. Vaikka kunnon polkuja ei ollut, näki että siellä oltiin joskus kuljettu mönkijällä, täten matkanteko oli helpompaa, kun ei umpimetsässä tarvinnut kulkea. Aivan parinkymmenen metrin päässä tallista löytyi hakkuualue, joka tosin oli kasvanut jo umpeen - sinne varmaan tullaan tekemään lisääkin reissuja. Lisäksi löysin upeita ylämäkiä peppulihasten treenaukseen (: Muutenkin olen todella tyytyväinen, että löysin oikeasti kivoja maastorämpimisreittejä! Nyt ei sitten tarvitse enää kävellä pelkästään tiellä. Itse taluttelu sujui hyvin vaikka Fridalla oli pelkästään päitset päässä. Tamma pysähteli aina välillä haukkaamaan pari tupsua heinää ja jatkoi sitten tyytyväisenä matkaa (: Päästyämme pois metsästä vein Fridan tarhaan ja jakelin heposille päiväheinät + laitoin vedet.

Huomenna Fridalla onkin vapaata ja nyt joudutaan muutenkin ottamaan viikko rauhallisemmin rokotteen johdosta. Osui tämäkin juuri sopivaan kohtaan, kun kengittäjäkin tulee vasta ensiviikolla! Tähän loppuun vielä kuvasaalista tältä päivältä ja mainostampa samalla, että tein Fridalle oman utube channelin (http://www.youtube.com/user/kilokirsikoita) ja lupaan täten postailla sinne aina välillä videomateriaalia meistä. Mitään efektivideoita ei varmaankaan ole tulossa, mutta ns. "treenivideoita" ja muita yksinkertaisia pätkiä koitan kuvailla säännöllisesti teidän iloksenne :D




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti